آموزش Reflection در ویژوال استادیو ۲۰۱۲ قسمت اول

آموزش Reflection

با شما هستم با قسمت اول فیلم آموزش Reflection در ویژوال استادیو ۲۰۱۲ – قسمت اول پیشنهاد میکنم دانلود کنید و استفاده کنید بسیار آموزش و مفیدی خواهد بود با کمک شما دوستان و نظرات و پیشنهاد شما سعی میکنم آموزش رو به سوی روند بهتری پیش ببرم قسمت اول هستش اگر مشکلی در آموزش دید به بزرگی خودتون ببخشید در ادامه توضیحاتی در رابطه با Reflection براتون قرار میدم امید وارم استفاده کنید.در namespace ی که در دات نت با نام System.Reflection وجود دارد، کلاس هایی را می بینیم که به ما این امکان را می دهند تا در زمان اجرا به اسمبلی های دات نت دسترسی پیدا کرده و Type Metadata های آنها را بررسی کنیم.میتوان اطلاعاتی را در مورد اسمبلی در حال اجرا، یا هر اسمبلی که در سیستم وجود دارد به دست آورد. این اطلاعات شامل: توصیف کاملی از کلاسها، Structure ها، کلاسهای پایه، Interface ها، Enumeration ها و حتی متدها و Property ها و … مربوط به هر اسمبلی است.همچنین با استفاده از Reflection میتوان از Late Binding استفاده کرد. این بدین معنی ست که شما یک اسمبلی را در زمان اجرا Load کرده، اشیایی را از آن ساخته و متدهای آنها را اجرا می کنید. این کار فقط با استفاده از نام آن اسمبلی انجام می شود و هیچ نیازی به دانستن جزییات مربوط به اسمبلی قبل از اجرای برنامه نیست.

در این سری آموزشی کار با Reflection را در ویژوال استادیو ۲۰۱۲ با زبان C# فرا می گیرید. در هر قسمت به انجام Reflection روی یکی از Type ها یا اعضای عضو آنها می پردازیم. در پایان کار یک پروژه ی عملی را پیاده سازی می کنیم و فایل پروژه ی تمامی مطالب در اختیار شما قرار میگیرد.

Type Metadata چیست؟

اسمبلی های دات نت  علاوه بر کد میانی (IL) که زمانی که پروژه کامپایل می شودتولید می شود، حاوی موارد دیگری نیز هستند. یکی از این موارد جداول Type Metadata است. این جداول شامل توصیفاتی ازتمامی Type ها از قبلی کلاس ها، Structure ها، Enumeration ها و همچنین متد ها و Propertyهای هر کدام هستند. علاوه بر این اطلاعات مربوط به Attribute های هر کدام از این Type ها نیز در این جداول قرار دارد. Type Metadata برای اجرای برنامه های دات نت لازم است. در زمان اجرا، CLR این متادیتا را به دلیل متفاوتی از قبیل سازگاری نسخه های اسمبلی ها با هم چک می کند. علاوه بر این، Type Metadata در فرآیند توسعه نرم افزار هم مهم
است. برای مثال سیستم
Intellisenseموجود در ویژوال استادیو به شما کمک میکند تا در هنگام کد نویسی اطلاعاتی را مربوط به هر Type و اعضای درون آن ببینید.شما میتوانید با استفاده از Reflection از Type Metadata در برنامه های خود استفاده کنید.

مسعود شریفی پور

از سال 88 که با برنامه نویسی آشنا شدم خیلی علاقه مند بودم یک بستر آموزشی بسازم در فضای وب و به انتشار آموزش های در این زمینه بپردازم.حالا یک تیم داریم و با قدرت رو به جلو حرکت میکنیم.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

*
*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    آهنگ شنیدنی پاسخ

    عالی , khub bud!!!!

      مسعود شریفی پاسخ

      ممنون از شما !موفق باشید !

    مرتضی گیتی پاسخ

    سلام به همگی. امیدوارم که مفید باشه براتون.

    محمد پاسخ

    سلام میشه قسمت های بعدیش هم قرار بدین!

ما یک پرسشنامه‌ی کوچولو داریم، که قول میدیم وقتتون رو خیلی نمی‌گیره، ولی کلی به ما کمک می‌کنه، چون هم assessment مونه ,و هم شما به ما در این زمینه کمک میکنید.بزن بریم